فاکتورهای موثر در خرید ظروف یکبار مصرف گیاهی
http://ngpsco.ir/blog/
نگرشهاي زیست محیطی و خرید ظروف یکبار مصرف گیاهی
نگـرش هـاي زیسـت محیطـی عبارتنـد از “مجموعـه اي از تمایلات اعتقاداتی، عاطفی و عملی یک فرد کـه بـر روي مسـائل و اقـدامات مربـوط بـه محـیط زیست تمرکز دارد”. نگرشهاي زیست محیطی مصرف کنندگان ظروف یکبار مصرف گیاهی، تـاثیر مثبـت و معنـاداري بـر نگـرش آنها نسبت به ظروف یکبار مصرف گیاهی و خرید ظروف یکبار مصرف گیاهی توسط ایشان دارد. دانش زیست محیطی عبارت است از “مجموع دانش فرد درباره موضوعات زیست محیطـی و در واقع، به معناي پی بردن به اهمیت محیط زیست است”. دانش زیست محیطی یکی از متغیرهـاي مسـتقل در پـیش بینـی رفتـار خرید ظروف یکبار مصرف گیاهی میباشد و مردم چینی با دانش زیسـت محیطـی بیشـتر، تمایـل قـوي تـري براي مشارکت در فعالیتهاي مربوط به خرید ظروف یکبار مصرف گیاهی دارند. همچنین دانش بر نگـرش هـا نیـز تـاثیرگذار است . دانش فرد درباره محیط زیست نقش مهمی در شکل دادن به نگرشهاي مطلوب آنـان بـه خرید ظروف یکبار مصرف گیاهی دارد .
تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف گیاهی
توجه به سلامتی و خرید ظروف یکبار مصرف گیاهی
توجه به سلامتی عبارت است از “میزانی که یک فرد در فعالیـت هـاي روزمـره خـود نگـران سلامتی خویش است” . مصرف کنندگانی که به سلامتی خـود توجـه دارند، افراد آگاهی هستند که جهت انجام فعالیـت هـاي مـوثر در حفـظ و بهبـود سـلامتی خـود داراي انگیزه هستند . مصرف کننـدگانی کـه مراقـب سـلامتی و محـیط هستند معمولاً نگرشهاي مثبت تري به خرید ظروف یکبار مصرف گیاهی دارنـد.
درنتیجه توجه مصرف کنندگان به سلامتی خود، تاثیر مثبـت و معنـاداري بـر نگـرش آنـان نسبت به ظروف یکبار مصرف گیاهی دارد.
تمایل به جمعگرایی و نگرش خرید ظروف یکبار مصرف گیاهی
ویژگی جمعگرایی را به جوامعی نسبت میدهند کـه مـردم آن یکپارچـه و منسجم هستند و به گروه, وفادار هستند. در واقع در فرهنگهاي جمعگرا، افراد اهـداف گـروه و جمعی را بر اهداف فردي و شخصی ترجیح میدهند و حتی حاضرند خـود گروههاي مصرف کننده بـا ارزش هـاي خود را براي گروه قربانی نمایند . جمـع گرایـی نیـز، بـه حمایـت از برنامـه هـاي دوسـتدار محـیط زیسـت تمایـل دارنـد . در حــوزه خرید ظروف یکبار مصرف گیاهی، مـک کــارتی و شـرام دریافتنــد کــه جمعگرایی مصرف کنندگان تاثیر مثبتی بر اعتقادات و نگرش آنان درباره بازیافت محصـولات دارد.
در نتیجه تمایل به جمع گرایی مصرف کنندگان، تـاثیر مثبـت و معنـاداري بـر نگـرش آنهـا نسبت به خرید ظروف یکبار مصرف گیاهی دارد.
تاثیر شبکه های اجتماعی بر نگرش خرید ظروف یکبار مصرف گیاهی
انسـان هـا در محـیط هـاي اجتمـاعی و در گـروه هـاي خـانواده، دوسـتی و سـایر شبکه هاي اجتماعی، باعث اثرگذاري بر سایر اعضا شده و موجب فعـال شـدن احساسـات آنـان میگردند. گرایش اجتمـاعی در میـان مصرف کنندگان سبز و غیر سبز غیرقابل تمایز میباشد و در گروه هایی کـه میـان اعضـا اعتمـاد بالایی وجود دارد، احتمال عملی شدن این تاثیرات بیشتر است.
برای دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنید دوستان عزیزم
http://ngpsco.ir/blog/